vrijdag 21 december 2012

Respect man !

Hallo

mijn waarde bij uitstek werd me gevraagd. Hmm... Dan ga ik toch voor RESPECT. Ik kreeg dit thuis altijd mee als 'grondhouding' je moet respect hebben voor anderen en andermans materiaal. Het is voor mij ook een waarde die belangrijk is in contact met je medemens. Als je geen respect kan opbrengen voor iemand anders, zal die ook geen moeite doen om dat voor jouw te doen en zo gaat een contact zeer vlug verwateren. Onder respect begrijp ik vooral beleefd zijn, vriendelijk zijn, hallo zeggen, ... En dat zijn allemaal dingen die geen pijn doen om ze uit te voeren!

Liza

5 opmerkingen:

  1. Dag Liza

    Je hebt een korte, maar duidelijke mening.
    Ik ben volledig akkoord met deze mening.

    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Liza

    Zelf koos ik ook voor de waarde respect. Ik vind dit namelijk ook een heel belangrijke waarde. Ik ben het ermee eens dat respect opbrengen voor elkaar absoluut noodzakelijk is om een goed contact te hebben. Je titel vind ik ook heel goed gevonden hij zegt meteen waar het om gaat en is heel krachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liza

    Ik koos ook voor de waarde respect.
    Je hebt een zeer duidelijke mening. Zelf had ik er het wederzijds respect nog aan toegevoegd. We moeten eerst onszelf respecteren om anderen te kunnen respecteren.
    Het is vanzelfsprekend dat leerlingen respect moeten opbrengen naar de leerkracht toe. Maar ik vind het even belangrijk dat een leerkracht respect opbrengt naar alle leerlingen toe.

    Je titel is geweldig goed gevonden en staaft je mening meteen.

    Groetjes Liesa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Liza

    Zoals velen onder ons koos ik ook voor de waarde 'respect'. Ik vind het zeer goed dat je zegt dat 'respect' ook te maken heeft met sociaal contact. Het is inderdaad zo dat respect één van de belangrijkste fundamenten is om het sociaal leven.

    Gaëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net zoals vele anderen koos ik ook de waarde respect. Het is een zeer belangrijke waarde in onze samenleving en het zou toch nog zoveel beter kunnen. Iedereen verdient respect en wanneer je respect geeft, zal je het ook makkelijk terug krijgen. Het gaat hem inderdaad over de kleine dingen, zoals goeiedag zeggen, respectvol omgaan met materiaal. Maar ik vind het ook belangrijk dat mensen gelijkwaardig worden behandeld, aanvaard worden en niet worden uitgelachen.

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen