zondag 30 december 2012

Le gamin au vélo

Een echte aanrader!
Ik vind het een mooie aangrijpende film, waarin er zoveel verschillende emoties zitten. De film gaat over Cyril, een jongen die in het weekend in een gastgezin verblijft, omdat hij niet kan opgroeien bij zijn ouders, maar hij wordt ouder en wil zijn ouders leren kennen, hij zoekt en vind zijn vader maar die wil niets met Cyril te maken hebben, een harde klap voor die jongen natuurlijk. Daaruit volgend belandt Cyril wat op het verkeerde pad met foute vrienden. Maar gelukkig is er Samantha, waar hij in het weekend verblijft, en zij helpt Cyril om te aanvaarden dat zijn vader geen contact meer wil hebben met hem, waarna hij uiteindelijk volledig bij haar intrekt en toch nog een gelukkige jeugd tegemoet gaat!

De regisseur belicht de situatie in de film vanuit het kind, en net daarom vind ik het zo'n mooie film, omdat ik vind dat kinderen moeten gehoord worden in zo'n situaties en dat ze niet naar de achtergrond mogen verdrongen worden!

1 opmerking:

  1. Ik vond 'Le gamin au vélo' aan de ene kant nogal onrealistisch. De jongen maakt nogal veel mee. Hoe zou jij reageren als Cyril jou een messteek zou toedienen? Op een gegeven moment gebeurt het dat hij Samantha, die al zoveel voor hem had gedaan, pijn doet. Ook zij lijdt daaronder. Hij geeft haar het gevoel dat ze een slechte moeder is en daarenboven verliest ze ook nog eens haar vriend. Vind jij dat het dit allemaal waard is, om voor die jongen te zorgen? Daar heb ik mijn twijfels over...

    BeantwoordenVerwijderen